Kansfonds

Klantcase
VRAAG

Kansfonds vroeg ons om een (video)campagne te ontwikkelen met het thema: Van geven word je rijker. Het doel: major donors laten zien wat het betekent om te geven aan Kansfonds.

WERKWIJZE

Kansfonds steunt jaarlijks ruim 500 initiatieven die kwetsbare mensen helpen om hun situatie te doorbreken. Met de videocampagne wil Kansfonds laten zien wat het betekent om te geven aan Kansfonds.

Tijdens een eerste overleg brainstormen we over de verhaallijn, geschikte hoofdpersonen en de belangrijkste vraag: welk gevoel moet de film overbrengen? Het belangrijkste is dat de kijkers aan het denken worden gezet over het thema ‘rijkdom’ en ‘geven’. De brainstorm leidt tot een script en storyboard.

Een regisseur en cameraman nemen in enkele dagen interviews op met twee hoofdpersonen. Om het thema verder uit te diepen zijn voorbijgangers bevraagd over dit thema.

RESULTAAT

Het crossmediale concept (video’s, foto’s en quotes) is op diverse social media kanalen ingezet. De campagne heeft geleid tot meer bewustwording en naamsbekendheid van Kansfonds.

“Ik heb met veel plezier samengewerkt met Verhalen die verbinden. Marlette stelt de goede vragen, neemt geen genoegen met halve antwoorden en zet net die stap extra voor het beste eindresultaat. Ze is niet alleen een professional die haar vak verstaat, maar ook een ontzettend leuk mens om mee samen te werken!”

 

Erin Pots – Kansfonds