Kansfonds

Klantcase
VRAAG

Kansfonds heeft ons gevraagd om een (video)campagne te ontwikkelen met het thema: Van geven word je rijker. Het doel: major donors laten zien wat het betekent om te geven aan Kansfonds.

WERKWIJZE

Kansfonds steunt jaarlijks ruim 500 initiatieven die kwetsbare mensen helpen om hun situatie te doorbreken. Met de videocampagne wil Kansfonds laten zien wat het betekent om te geven aan Kansfonds.

Tijdens een eerste overleg hebben we gebrainstormd over de verhaallijn, geschikte hoofdpersonen en het belangrijkste: welk gevoel de video moet overbrengen. Het belangrijkste is dat de kijkers aan het denken worden gezet over het thema ‘rijkdom’ en ‘geven’. De brainstorm heeft geleid tot een script en storyboard.

Een regisseur en cameraman hebben in enkele dagen interviews opgenomen met twee hoofdpersonen. Om het thema verder uit te diepen zijn voorbijgangers bevraagd over dit thema.

RESULTAAT

Het crossmediale concept (video’s, foto’s en quotes) is op diverse social media kanalen ingezet. De campagne heeft geleid tot meer bewustwording en bekendheid van Kansfonds.

“Ik heb met veel plezier samengewerkt met Verhalen die verbinden. Marlette stelt de goede vragen, neemt geen genoegen met halve antwoorden en zet net die stap extra voor het beste eindresultaat. Ze is niet alleen een professional die haar vak verstaat, maar ook een ontzettend leuk mens om mee samen te werken!”

Erin Pots – Kansfonds